Pædagogisk praksis
Gentle Teaching
Vi arbejder med en fælles pædagogisk referenceramme, kaldet Gentle Teaching. Den bruges som en måde at forstå relationen mellem borgerne og én selv som omsorgsperson på, hvor anerkendelse og nærhed er nøgleord.
Det er vores pædagogiske opgave at sikre, at borgerne på Sødisbakke lærer de fire basale følelser som Gentle Teaching bygger på:
- At føle sig sikker og tryg
- At føle sig værdsat og elsket
- At føle kærlighed og varme til andre
- At føle sig inkluderet i de fællesskaber, de lever i
Ikke bare en luftig filosofi
I vores daglige arbejde gennemsyrer Gentle Teaching den måde vi omgås borgerne og hinanden på. Men brugen af Gentle Teaching er ikke bare en flot ideologi – for os er den i høj grad også hængt op på en videnskabelig faglighed. Neuropædagogikken, som også er karakteristisk for vores arbejde, er et godt eksempel herpå, da man simpelthen kan måle, at Gentle Teaching som pædagogik har en positiv effekt.
Humanisme
Vi arbejder ud fra et humanistisk menneskesyn, der for os betyder, at alle mennesker er lige meget værd og skal behandles ordentligt og med respekt. Det er en grundlæggende indstilling som vi praktiserer både overfor borgerne og hinanden.
Kontakt
Komplekse Udviklingsforstyrrelser - Sødisbakke | Tilbudsleder Aleksia Marlene R Bertelsen
Telefon
22 11 67 91Opdateret